Naturligt snygga lockar.


När jag hade tvättat håret igårväll satte jag upp hela håret i en inbakad fläda, jag sov även med den. Så när jag vaknade dagen efter, tog jag ut flätan och fick jätte fina naturliga lockar.
Det som är extra bra är att detta inte sliter på håret överhuvud taget. Det är bra för håret att va i en fläta under natten. Sedan behöver man inge värme på håret för att det ska bli lockigt, vilket är super.
Det ända man kan behöva, om man har tjockt hår. Det är att när man vaknar med flätan så har inte riktigt allt hår torkat. Det är fortfarande fuktigt, vilket då gör att lockarna försvinner. Det man då kan göra är att blåsa med hårtorken på flätan, innan man tar ut den. Då hinner den torka och lockarna blir mycket snligare. Men det gjorde inte jag för jag ville inte att det skulle slita någe på håret.
Det sista du kan göra är att ta i lite lock gelè, då blir lockarna ännu mer lockigare och de håller mycket längre♥

Du ska göra en inbakad fläta om du vill att lockarna ska börja långt upp på huvudet. Men vill du inte det kan du bara göra en vanlig fläta!




Kommentarer
Stina

Jag skulle gärna vilja se har du sminkar dig till vardags:)

2012-04-25 / 16:34:21
URL: http://zztina.blogg.se/

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback