jag är inte rasist


Nu måste jag skriva av mig. Är så jävla förbannad. Vart håller Sverige på med? Vad kommer det bli av Sverige?
De tar bort Tintin från Kulturhuset,
man får inte vara pepparkaks gubbar på lucia och nu ska de ta bort den svarta lilla dockan från tomteverkstaden på julafton. Vad blir de lixom? Vad spelar det för roll? Jag är inte rasist på något sätt men nu går det väll för långt? Vi lever i Sverige för sjutton. Vi ska väll inte behöva anpassa oss och ta bort våran "kultur" för alla andra. Jag tror inte att om vi i Sverige skulle flytta tex Turkiet så tror inte jag att de skulle dra in sin ramadan.
Men snart kommer man säkert inte få äta pepparkakor för att de är rasistiskt? Men snälla nån, då kan vi ju säga att man inte får äta vitlök heller då pga att de är vitt, eller varken ris eller pasta.
Åh, blir så trött för att de går för långt!
Och jag säger igen, jag är inte rasist på något sätt men jag vill bevara Sverige som det alltid har varit, det är mitt land och jag älskar det!
Vad säger ni om dehär? Går det inte för långt?

Som ni ser på bilden, det är ju inte ens en människa, det är ju nått helt annat. Ser ju inte ut som en människa. Så vad är problemet?!?!



Kommentarer
Alice

Håller med... så töntigt asså det har ju alltid varit så, och så ska det också vara! :)

2012-12-15 / 21:54:12
Elin

sv: Okej , jag är typ röd om kinderna o hakan tror du pudret täcker det bra?

Håller det länge under dagen? :) K R A M! ♥

2012-12-15 / 22:26:16
URL: http://allroundryttarna.blogg.se
Amanda

Fattar inte grejen! Det är ju mer rasistiskt att ta bort det osvenska från tomteverkstan än ha kvar det! Då visar ju Disney att de tycker att det är fel med andra kulturer och att de bara vill ha det svenska kvar... Blir så arg...

2012-12-16 / 08:45:55
URL: http://getgorgeous.blogg.se
PixiBelle

Håller med dig såå mycket!
Jag är inte heller rasist men jag tycker ändå det är dumt. Om de tycker att det är rasistiskt så kan de ju göra dockan vit.

// PixiBelle <3

2012-12-16 / 11:06:05
URL: http://pixibellesfinafoton.blogg.se
Molly

Dock lutar den svarta dockan åt det rasistiska hållet, och det är bara en scen så spela roll. =)

2012-12-16 / 14:04:54
Agnes

Det är så töntigt att hålla på så. Låt Sverige få ha sina traditioner. Så om jag äter en pepparkaka är jag rastis då eller? =)

2012-12-16 / 16:46:38
Elin

SV: Okej , jag ska prova det! :)K R A M!♥

2012-12-16 / 18:05:54
URL: http://allroundryttarna.blogg.se
Emma

jag tycker att det har gått på tok för långt, blir det inte mer racistiskt att ta bort dockan?

2012-12-16 / 18:17:31
URL: http://thecrazychicgirl.blogg.se
Amanda

Saken är den att det är inte någon som har förbjudit att vara pepparkaksgubbe på lucian. Det var en förälder som tolkade det så och sedan dess så har det blivit en stor diskussion av det. Så alltså var det inte någon som sa att man inte fick vara det. Bara vi svenskar som lever på att förstora saker och kan inte hålla sig till sitt egna jobb.

2012-12-16 / 20:04:23
Anonym

Jag tycker precis som dig du har så rätt vi ska inte behöva anpassa oss för att några andra tycker att det är fel så jäkla dåligt <3 Och bara för att vi har en mörk/ utlänsk människa behöver det inte betyda att vi inte gillar den som pepparkakor vi älskar pepparkakor så varför ska dom ta bort dem vi älskar ju dom bruna pepparkakorna så bara för att vi har pepparkakor betyder det inte att vi inte gillar dom !! Helt sjukt man blir så arg !!! Det kanske var svårt att förstå men aja :D <3

2012-12-17 / 16:45:51
KandyKupps

Jag håller med dig om att det är töntigt, men det med den svarta dockan är inte Sveriges fel alls.
Det var Disney själva som tog bort den scenen för den ansågs vara dålig för barn, eftersom den gjordes under den tiden då svarta var nedvärderade.
Sverige fick två val av Disney, att inte visa Kalle Anka alls, eller visa den utan det klippet.

Visserligen tog nog ingen svart illa upp av det klippet, så visst kan det anses vara löjligt. Men det var inte Sveriges fel. :)

2012-12-18 / 15:13:44
URL: http://kandykupps.webblogg.se

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback