Mina flytande foundations.


Tänkte nu visa er vad jag har för fondations. Jag har visserligen bara 3.

1. h&ms: Denna är ganska gammal. Den funkar faktist helt okej för att bara kosta runt 50kr. När man lägger den får man nästan skynda dig lite, för den torkar snabbt. Sedan kan man inte lägga foundationen där man redan har lite. För då smular det sig, klumpar sig lite. Men det är nog för att den är lite tjockare i kosistensen. Lukten är jätte god, älskar verkligen doften!

2. Loreal, true match: Denna är hur bra som helst. Den täcker underbart bra och man får en så fin jämn hy. Den har nu bytt design. Min är snart slut. Så jag ska absolut köpa en ny. Den är även väldigt dryg. Kostar runt 150kr på kicks, åhlens mm.

3. Maybelline, pure loquid mineral: Denna är okej. Den täcker inte så jätte mycket. Men den ger en fin jämn ton. Den inehåller mineraler, vilket är bra för huden och den är även oljefri. Så den täpper inte igen porerna. Men den inehåller även andra saker som inte är bra för huden, vilket nästan alla fondations gör. Den har även SPF 18. Vilket jag inte gillar för jag vill bli brun när jag har foundation. Men vissa gillar det mycket! Kostar runt 130kr på kicks, åhlens mm.


Kommentarer
Elisabeth

Vad då "bara"? Jag har ändå bara 2 :)

2012-04-12 / 00:20:07

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback