jag ska bli nyttig, på riktigt!


Nu jävlar har jag bestämt mig, jag ska bli nyttig! Jag äter aldeless för mycket onyttigt och jag har gått upp i vikt. Jag har nere på 56 kg ett tag och nu har jag gått upp till 60kg, jätte fort! Jag vet att jag har gått upp i muskelmassa också, märker på vikten jag tar på gymmet, så allt jag gått upp är inte fett. (muskler väger mer än fett). Men jag vet också att jag inte tränat så mycket på sista tiden och jag har ätit mycket onyttigt. Men nu får de fan vara slut på det. Ska gymma 2 gånger i veckan och även gå på 2 core pass och samtidigt cykla fram och tillbaka till gymmet, vilket blir en timma fram och tillbaka.
Så nu har jag motivationen uppe och ska försöka hålla detta. Dock blir det kanske lite fusk här och var när man åker på semester nu under sommaren. Men då får man kanske göra lite passande övningar där isåfall.
Eftersom jag då rör mig ganska mycket, 4 gånger i veckan. Så ska jag få vara onyttig på FREDAG & LÖRDAGAR.
 
Jag räknar även kallorier som jag äter och jag ska inte komma över 1528 kalorier på en dag.
 


Kommentarer
Anonym

Du är fin och perfekt precis som du är oavsett vad du väger. Se till att bygga upp självförtroendet istället för att tappa vikten så ska du se att du själv också kommer inse det. Kram på dig!

2013-07-10 / 21:00:59
Anonym

Du väger inte alls mycket. visst får du känna helt själv hur du vill göra med ditt liv och din hälsa men jag blev helt chockad när jag läste att du hade vägt 56 kg. Så mycket väger barn. snälla försök inte gå ned i vikt utan försök behålla den vikt du har ist. Du är fin precis som du är. Kram

2013-07-12 / 21:10:28
Anonym

Hej!
När det gäller att gå ner i vikt så har inte godis maten med det att göra alltså du kan ju tänka på vad du stoppar i dig så det inte blir pizza och choklad varje dag, men det är träningen som du ska tänka på mest hur du tränar. Ville bara ge ett litet tips älskar din blogg KRAMISS!! :D

2013-07-13 / 15:56:13
Emma

Jag har aldrig fattat hur man räknar calorier? Jag hade velat kunna de för att veta vad man får i sig på en dag :) Bra att veta! Men sedan tänkte jag säga att även om du skulle ligga i sängen en hel dag och inte göra någonting så gör din kropp av med minst 1000 kcal iallafall för att dina organ behöver energi för att kunna fungera. Så 1500 kcal tycker jag låter lite? Ett tips är att äta bra och extra mycket protein, för äter man mindre kcal än vad man gör av med (som man gör för att gå ner i vikt) Så kan kroppen behöva mer energi ibland och då tas det ifrån muskelmassan, detta kan motverkas en del om man äter mer protein som bygger upp musklerna. Sedan för att bygga på att kroppen gör av med 1000 kcal per dag utan rörelse så bara av att gå i huset (all aktivitet som är vardaglig och inte räknas som träning) kan också komma upp i väldigt många kalorier och *BAM* där har dina 1500 kcal gått åt och ska du träna på de så kommer du att ligga ganska mycket minus i förhållande till vad du får i dig :) Men jag tycker att vilja vara nyttigare är väldigt bra! Tänk bara att kanske höja ditt intag per dag då du tränar? så det inte går snett alltihopa :) Och har du fått mer muskelmassa så behöver de mer energi per dag :) En liten tankeställare :) Snälla svara och berätta hur du lärde dig räkna calorier? Memorerar man bara all mat? :)
Bra blogg btw! :)

2013-07-14 / 15:31:20
URL: http://emmasfuckinglife.blogg.se
northernstreetstyle.se

Duktigt, hejja hejja :) Kika gärna in på vår blogg, kram.

2013-07-14 / 20:05:42
URL: http://northernstreetstyle.se/
felicia-

Det är bra att ha en inställning vad man vill göra. Låt det inte gå för långt bara=)
KRAM lycka till.

De faktiskt inte så svårt som man tror=)

2013-07-15 / 09:52:20
URL: http://whofelicia.blogg.se

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback