vilken hårinpackning är bäst?


Använder ni hårinpackning? Jag använder alltid hårinpacning när jag duschar nu för tiden, det är ett måste! Speciellt nu på sommaren också, när solen bleker håret. Jag har väldigt torrt hår och behvöver någor extra för att "fukta ner" mitt hår.
För er som inte vet vad hårinpackning är kan jag berätta det för er. Hårinpackning är som ett bättre balsam som ska stärka och vårda håret så att det inte slits. Man har i det i handdukstort hår och du har i det efter du har schampoonerat dig och INNAN du tar i balsam i håret!
 
Jag har använt Garnier Fructis(den högra) väldigt länge, jag tycker den har fungerat väldigt bra. Det är en hårinpackning som räker med att man har i 1 minut. Vilket är väldigt smidigt eftersom det går så fort. Den kostar ca 50kr och finns på icaMAXI, har faktiskt inte sett den någon annan stans.
Den är lite lösare i kosistensen, lite mer som balsam. Har man i den hårinpackningen mer än 1 minut så får man väldigt bra resultat på håret.
 
När jag var på ÖoB för ett tag sedan hittade jag en Garnier Respons hårinpackning som var mycket billigare, kostade ca 30kr och jag tyckte det var värt att testa! Dock ska man ha i den i ca 15minuter för bäst reslutat, vilket kan vara lite drygt. Jag trodde först att den skulle vara mycket sämre eftersom den var billigare. Men så är det verkligen inte! Den är så mycket bättre! Den är "smörigare" och tjockare i kosistensen så håret blir mycket mjukare. Jag gillade verkligen Garnier fructis när jag använde den. Men Garnier respons älskar jag! Det är så värt det att man får sitta lite längre med den hårinpackningen för håret blir så bra!
 
Båda hårinpackningarna är väldigt dryga så på det viset är det väldigt bra! Jag ska nu köra på Garnier Respons nu ett tag. Stora minus med den är att den inte finns överallt. Jag har sett den på ÖoB. Den kan kanske finnas på rusta! För jag tror att lite billigare kedjor har denna hårinpackningen. Sedan vet jag att den även finns på Ullared, men det är för tok på långt att åka för mig. Sedan så är den ju lite billigare i pris vilket är bra i längden. Dyrare är inte alltid bättre. Så om ni vill testa en ny hårinpackning, köp denna!

Vad använder ni för hårinpackning? :)
 
 


Kommentarer
Malin Wederberg

Jag gillar Redkens All Soft :)

2013-07-08 / 13:55:36
URL: http://darksess.com/
Jessica

Jag har använt den högra (tror jag, eller en variant av den iaf). Tycker inte den gör så stor skillnad... Jag älskar aussie 3 minute mirakel och dove's hårinpackning (sjukt bra för priset, trodde inte dove var så bra ;) )

2013-07-08 / 16:23:17
URL: http://jessie.webblogg.se
Linda

Jag använder en från Lush - H'Suan Wen Hua
eller en från L'Anza - Healing Moisture Moi Moi Hair Masque som är för tunna hårstrån. :)

2013-07-08 / 18:18:16
amanda

Jag köper bara hos frissan, det är dyrt men det är sååå värt det! Massa skit i sånt billigt man köper och det tål inte mitt överkänsliga hår... Tidigare hade jag ett från Naked Rescue som var väldigt bra och billigt, utan en massa onödigt i :)

2013-07-08 / 20:56:45
URL: http://amandahed.blogg.se
Julia

Jag gillar garnier respons!

2013-07-08 / 22:43:17
Sofie

Jag använder GUNRY Hair Repair med jordgubbsdoft just nu :) Luktar sjukt gott och funkar bra tycker jag. Kostar runt 20 kr och man behöver inte ha den i så länge :)

2013-07-09 / 01:50:54
Elin

Konstigt! Jag har också den hårinpackningen "respons" fast i jordgubb och då står det på bak sidan vid "s" som i sverige längst ner med svart text står det "låt verka i 3 minuter" !!! gå gärna in på min blogg

2013-07-09 / 10:04:35
URL: http://ElinssPlace.blogg.se
Lovisa

Jag gillar Gliss faktiskt =)

2013-07-09 / 19:55:34
URL: http://lovisaj.se
Double Up - Lina och Malin

Jag har en hårpackning jag köpt hos min frisör, men den är slut nu så jag ska definitivt prova den här!

2013-07-11 / 20:05:47
URL: http://doubleup.blogg.se
Lisa Radojewska

Jag anävnder Elvital den rosa , nutri gloss :) Tycker den funkar bra!
Kram

2013-07-13 / 11:44:09
URL: http://raawhr.blogg.se/
Rebecka

Tänkte bara säga att silikoner är skit för håret, vilket det är i båda dom där inpackningarna. Silikon sätter sig som ett "skydd" på hårstråna, och det är bättre och köpa utan och låta håret reparera sig själv istället för att använda silikoner :)

2013-09-15 / 23:37:19

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback