Tisdag


Första dagen i skolan idag. Usch och fyfan va jobbigt det är! Har ingen skol lust överhuvud taget. Det är så mycket plugg nu, jag orkar verkligen inte. Jag är så skoltrött så det finns inte.
Efter skolan så tog jag, Amanda och Emelie en liten plugg tid på EH, vi gjorde lite historia. Jag fattar verkligen ingenting. Nån som kan förklara för mig om första världskriget? Vilka som krigade med varandra? Haha.
Menmen, jag ska försöka lägga ner mig på skolan, snart. Men jag har verkligen ingen ork just nu. Det ända jag tänker på och vill är att det ska bli vår ❤



Kommentarer
Erika

Försök dig på Första Världskriget på franska. Då kan vi snacka att man inte fattar nåt!

2013-03-05 / 18:17:50
URL: http://erikamalinlundmark.blogg.se
Sofie Larsson

Hej Emilia,jag har själv precis läst om första världskrigen och kanske kan vara till hjälp. För det första kolla på wikipedia :P och sedan något jag kom på sista dagen innan prov var youtube där finns det massa filmer med folk som berättar allt (dom är långa men dom är bra :P )
Alltså det var ju de två allianserna som krigade mot varandra och det var:
Trippelalliansen: Tyskland, österrike-ungern och italien.
Trippelententen: Frankrike, Ryssland och storbritanien. Hoppas du fick lite hjälp! Puss <3

2013-03-06 / 06:35:39
SMINKBLOGG!

vi läser också om båda världskrigen nu i skolan haha :)

2013-03-06 / 17:16:37
URL: http://makeupandstuuff.blogg.se
Noor

Vi går i nian och vi läser om både första och andra världskriget :D det är sjukt intressant men rätt invecklat, om jag får säga det själv.

2013-03-06 / 19:58:15
URL: http://noorsplace.bogg.se

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback