Min braiga hårinpackning!


Haft en liten spa stund för mig själv. Tog ett bad, hade en hårinpackningoch gjorde en ansiktsmask, HÄRLIGT!♥

Jag har kommit på en bra blandning till en toppen hårinpackning. Håret blir så sjukt mjukt, lent och lätt att reda ut!


Jag blandar en dålig hårinpackning från sunsilk(går bra med vilken som helst) och ricinolja. Ricinoljan är väldigt fet(exakt som matolja), vilket då är bra att ha hårinpackningen från sunsilk att blanda ut med. Kosistensen på sunsilken är som balsam, och jag tor inte att det är så stor skillnad på denna hårinpackningen och vanligt balsam. Så det går med vilket balsam/hårinpackning som helst!

Varför jag använder just ricinolja är för att många tror och säger att om man lägger ricinolja i håret och i hårbotten får det håret att växa mycket fortare. Vanligtvis växer håret 1cm på en månad, men med ricinoljan ska det växa 5cm per månad istället. Men forskare säger att det egentligen inte gör det. Hårbotten kan få irriteringar och massa saker som inte är bra, så man ska inte ha det i håret. (det är laxeringsmedel för magen egentligen).

Jag har testat att ha det i håret och i hårbotten. Om man har det i hårbotten så är det väldigt svårt att få bort det, för att det är så fett. Men i topparna är det väldigt bra att ha det! Håret suger till sig oljan, vilket är bra!

Jag vet inte om jag märkte någon skillnad på att de växte så mycket fortare. Jag innbillade mig att det växte mycket fortare, för man verkligen tror på det så mycket, men i själva verket gjorde det nog inte det.

Så denna blandningen är ett bra tipps för er som vill ha mjukt, lent fint hår! Ricinolja finns att köpa på apoteket för ca 50kr, (och det säljs alltså som laxeringsmedel för magen, inte för håret).


Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback