PRIMER.


Många säger att Vaselin är bra att ha som en ögonskuggsprimer, att det ska ge mer färg av skuggan. Men jag har inte riktigt trott på det. Så nu har jag testat!

Jag testar Vaselinet mot min Lumene beauty base eyeshadow primer och även utan att ha någon "primer" under.

1. Ingenting, bara ögonskugga.
2. Vasselin under ögonskuggan.
3. Lumenes ögonskuggsprimer under.

1. Jag tog några av mina mest pigmenterade ögonskuggor jag har. Men på handen, utan någon primer, så blev de inte alls mycket färg.

2. Med Vaselinet under blev det betydligt mycket mer färg! Färgen blev även mycket mörkare. Men, Vaselinet är svårt att få jämt så det blir lite fläckigt av ögonskuggan, det blir ogämt. Sedan är ju vaselinet så fett. Så det går bara att gnugga på färgen så försvinner det lite, det blir lixom aldrig torrt. Och om den ska ligga på ögonlocket, det det blir varmt och när locket gnuggas lite mot varann så kommer det bli alldeless kletigt och ögonskuggan kommer bli förstörd. Man kan ha den en stund, men inte om man ska ha den hela dagen för då kan det bli förstört!

3. Sist Lumenes ögonskuggsprimer. Färgerna blev mycket starkare och klarare! Man kan gnugga på skuggorna nu utan att man får massa ögonskugga på fingret. När det gäller den gröna färgen blir färgen faktiskt lite mörkare med Vaselinet. Men med lumene så blir den mera skimrig, inte mörk. Och det som är det bästa med Lumenes ögonskuggsprimer är att den sitter verkligen hela dagen och ögonskuggan blir inte förstörd.

Det finns ju dock en stor skillnad på pris av dessa 2 produkter. Vaselin finns bla att köpa på ica för ca en 20a. Och lumenes ögonskuggsprimer finns att köpa på Åhlens, lindex, kicks. Där de säljer lumene produkter helt enkelt. Den kostar runt 100 lappen. Men det är det verkligen värt! Jag använder min dagligen och den tar aldrig slut. Har haft den i ca ett år nu och det är mycket kvar i den. Så jag tycker att ni ska sattsa på lumenes ögonskuggsprimer för att få en bra täckning och kvarsittande ögonskugga!




Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback