mitt shampoo och balsam för nuet


Tänkte nu visa mitt nuvarande balsam och shampoo som jag använder.
Jag har lite lockigt, torrt hår och har haft problem med olika shampoon och balsam. Jag har testat hur många olika som helst och nu har jag äntligen kommit till ett bra!
Dessa kommer från LOREAL och kostar ca 500 ihop? Det är "absolut repair" så det ska stärka håret.
 
De flesta tänker "herregud va dyrt"(även jag), men det blir det egentligen inte. För flaskorna är hur stora som helst och räcker jätte länge, man behöver så lite produkt varje gång också.
Dessa två produkter ihop gör så att håret blir gudomligt. När man tar i shampoot så känns det som om man smörjer in huvudet med plåster, haha. Det är så milt och gött!
Balsamet är jätte bra, när man sköljer ut det så är håret lent och det känns som om det verkligen vårdar håret, att de åker in i hårstrået och stärker det.
Men jag kan säga det att när jag använt balsam från head and shoulder så har håret blivit lenare och lättare att kamma ut än med detta balsamet. Men det balsamet från head and shoulder hjälper inte mitt tårra hår. Dagen efter jag tvättat håret är mitt hår jätte torrt och jag får fram mina kluvna toppar direkt, jätte jobbigt.
Men med detta balsamet från LOREAL så hjälper det mig verkligen att inte vara torrt någon gång. Jag känner mig inte torr om håret någon gång tills jag ska tvätta håret igen, mitt hår känns nytvättat varje dag! Jag har även märkt att mina toppar har "läkt" sen jag började med dessa produkter. Jag får annars slitna toppar pga att jag har så torrt hår, vilket är jätte störande.
Köp inte bara tex balsammet om ni vill att de ska hjälpa er. För det är när dessa två produker används tillsammans som det är bra.

Jag kommer nog inte alltid att köra på detta shampooot och balsammet pga att det ändå kostar ganska mycket, jag vet att man får mycket för pengarna. Men det är lite väl dyrt. Sedan är jag en sån person som gillar att byta shampoo och balsam ganska ofta, det är sällan jag kör på samma märke. Jag tror tyvärr för lätt på tv reklam och det gör så att jag vill testa olika S & B. Sedan vill jag testa ett shampoo och balsam som verkligen kommer hjälpa på djupet för torrt och slitet hår, men då kommer vi kanske ännu högre upp i pris skalan. Men det tar vi då, puss♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback